Brodka i dziady w MACHINIE

150x110

Są dziady przebrane za konie, z ogromnymi łbami z bibuły. Jest również postać Cygana tresującego konie i Macidule, Diabeł, Śmierć, Cyganka i wiele innych – to wszystko w machinowej sesji Moniki Brodki. W październikowym wydaniu magazynu – rozmowa z artystką, której nowa płyta trafiła właśnie do słuchaczy.

Ponadto w „Machinie”  - wielki powrót kaset magnetofonowych, mieszanka wybuchowa, czyli związki wybiegu ze sceną, posuwacz roku i pomnik Nicka Cave’a.

Pyskata gówniara – taką do niedawna opinią cieszyła się wśród dziennikarzy Monika Brodka. Ale wyrosła, dojrzała, nagrała nową płytę, która zaskakuje. Czy wygrzeczniała? W rozmowie z dziennikarzami „Machiny” mówi o dojrzewaniu na scenie, o fascynacji Francją, o spotkaniu z Vincentem Gallo, współpracy z Bartkiem Dziedzicem, fascynacji folklorem gór i wielkiego miasta – jednym słowem zdradza, skąd się wzięła „Granda”. Wywiadowi towarzyszą zdjęcia z sesji utrzymanej w klimacie tatrzańskiego karnawału z dziadami w roli głównej.

„Machina” zapowiada również wielki renesans kasety magnetofonowej, która ponoć wcale nie szumi, a przynajmniej nie aż tak, jak nam się kiedyś wydawało, ma lepszy bas niż plastikowa płyta, a poza tym – nie może służyć jako broń. Czy kasety wyjdą z podziemia? Przy okazji – historia kasety w pigułce.

W „Machinie” również mieszanka wybuchowa, czyli o związkach modelek z gwiazdami estrady: szczęśliwe małżeństwo Karen Elson i Jack White z The White Stripes, burzliwy związek Kate Moss z Pete’m Doherty, który omal nie zniszczył kariery modelki, idealny duet Seala i Heidi Klum, zgrzytające związki Beatlesów z modelkami – najsłynniejsze pary „Modelka i Pan Muzyk” w najnowszym wydaniu magazynu „Machina”.

W „Machinie” również dwa portrety. Męskie. Russel Brand, pozujący na aktora prezenter, model, celebryta, który żałuje, że na okładkach może odsłonić tylko klatę, zakochany w sobie. Trzy lata z rzędu nagradzany tytułem „Posuwacza Roku” przez brukowiec The Sun. Ostatnio – narzeczony Katy Perry. Kim jest Russel Brand – o tym w „Machnie”.

Drugiego bohatera przedstawiać nie trzeba. Od 30 lat na scenie, wraca nową płytą „Grinderman2”. Muzykę tworzy przez 6 dni w tygodniu od 9 do 17. Pisze powieści i scenariusze filmowe. Bywa bluesmanem z delty Missisipi, punkowym nihilistą, bogobojnym protestantem, starotestamentowym żydem. I opętanym seksem erotomanem. W październikowym wydaniu „Machiny” – pomnik Nicka Cave’a. 

Do nowej „Machiny” dołączona jest płyta DVD z filmem „Obłęd” z Adrianem Brody i Keirą Knightley. Cena magazynu z płytą wynosi 9,99 zł, bez płyty – 7,99.  

Październikowej „Machinie” towarzyszy kampania w serwisach internetowych dlaczego.com.pl, film.com.pl oraz wprost24.pl. Najciekawsze materiały z nowego numeru będą dostępne również w portalu Onet.pl.